A Xunta retirou o ano pasado máis de 22.200 niños de vespa velutina no marco do plan acordado cos concellos
A directora xeral de Administración Local, Natalia Prieto, e o director xeral de Emerxencias e Interior, Santiago Villanueva, reuníronse hoxe con representantes da empresa pública Seaga encargada da retirada dos niños e da central de chamadas do 012 para abordar a renovación da encomenda
No terceiro ano en vigor do plan xa se adheriron 306 concellos, o 98% do total
Na época estival e de maior proliferación da especie, a Xunta volveu reforzar a liña do Teléfono de Atención e Información á Cidadanía 012 para dar conta dos avisos ampliando o seu horario
A Xunta tamén habilitou o pasado xullo un chatbot complementario ás chamadas ao 012 que permite contactar co servizo 012 as 24 horas do día e os 365 días do ano e desde o que se xestionaron máis de 4.400 avisos
A directora xeral de Administración Local, Natalia Prieto, fixo hoxe balance do Plan de loita contra a vespa velutina acordado entre a Xunta e a Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp) e destacou que o ano pasado o operativo de Seaga encargado da encomenda retirou máis de 22.200 niños.
Así o explicou durante unha reunión no Centro de Atención as Emerxencias (CIAE) 112 Galicia con representantes da empresa pública Seaga e da central de chamadas do Teléfono de Información e Atención á Cidadanía 012, na que tamén participaron o director xeral de Emerxencias e Interior, Santiago Villanueva, e o xerente da Axencia Galega de Emerxencias (Axega), Marcos Araújo.
No encontro abordouse a renovación para o próximo ano da encomenda a Seaga no marco deste Plan a través do que a Xunta ofrece unha atención centralizada e coordinada cos concellos para facer fronte ao aumento da presenza da vespa velutina en Galicia nos últimos anos. Trátase dun Plan que desde a súa posta en marcha en 2020 conta xa con 306 concellos adheridos, o 98% dos municipios galegos.
Desde a alerta recibida no Teléfono de Atención e Información á Cidadanía 012, o prazo medio para a retirada dos niños é de 5 días hábiles. O período pode ser maior en casos onde son inalcanzables ou dificilmente accesibles e requiren actuacións complementarias ou permisos administrativos ou de propietarios.
A maiores, a Xunta continuou a traballar na implantación das novas tecnoloxías para habilitar novas formas de contacto cos cidadáns. Nesta liña, o pasado xullo entrou en funcionamento un chatbot complementario ás chamadas ao 012 que permite contactar co servizo 012 as 24 horas do día e os 365 días do ano e desde o que se xestionaron un total de 4.409 avisos desde a súa posta en marcha. Trátase dunha contorna de chat similar á doutros servizos en liña, que conta con opcións pechadas de resposta para guiar as persoas usuarias co obxectivo de rexistrar o aviso de forma adecuada.
Traballo coordinado cos concellos
A directora xeral de Administración Local tamén puxo en valor que con este plan centralizado de loita contra a avespa velutina, a Administración autonómica ofrece desde 2020 unha solución homoxénea en todas as zonas afectadas coa finalidade de acadar unha maior eficacia na retirada e neutralización dos niños. Así, -sinalou- trabállase de forma coordinada cos concellos co obxectivo de loitar contra esta especie invasora e reducir a intranquilidade que lle ocasiona a súa presenza á cidadanía.